czwartek, 16 czerwca 2011

Kącik recenzenta - wstęp

Miło mi poinformować, że niedługo na blogu zadebiutuje nowy kącik. Moje internetowe bazgranie najwyraźniej zyskuje Czytelników, gdyż otrzymałem ostatnio bardzo interesujące zaproszenie do współpracy. Na blogu będę więc od czasu do czasu prezentował recenzje książek z oferty czytelni online wydawnictwa PWN -  ww.ibuk.pl
Samego wydawnictwa zapewne nikomu przedstawiać nie trzeba, a sam pomysł czytelni online wydaje mi się bardzo interesujący. Nie ukrywam, że fakt że od kilku lat mieszkam poza granicami Polski nie zawsze sprzyja zdobywaniu książek wydawanych w naszym kraju – stąd tym bardziej podoba mi się propozycja współpracy z ibuk.pl. Mam nadzieję, że Czytelników bloga zainteresują recenzowane prace, starał się będę zajmować książkami dotyczącymi oczywiście mojej ukochanej epoki. Jak zawsze wszelkie komentarze będą mile widziane, czy to na blogu czy na maila [grimme(at)tlen.pl]. Nie oznacza to oczywiście, że recenzje zdominują tematykę blogu (chyba że mnie nagle i inni wydawcy zasypią ofertami współpracy…*), jak sądzę 2-3 recenzje w miesiącu to dosyć nieinwazyjny (fajne określenie) acz ciekawy wątek na blogu.
Pierwszą recenzowaną pracą (właśnie w czytaniu) będzie Patrioci i ludzie innego rodzaju. Szkockie spory o unię 1707 roku, autorstwa Pawła Hanczewskiego. Klimaty szkockie, więc będzie coś o kolorycie lokalnym, do tego bardzo miło wspominam zajęcia z dr Hanczewskim z czasów moich studiów na UMK, więc straszniem ciekaw książki jego autorstwa.

*żart ( tu miałem wkleić plik dźwiękowy ze śmiejącym się Dziesiątym Doktorem Who, ale się nie udało więc będzie w formie pisemnej – cha, cha, cha) 

4 komentarze:

  1. Aż miło patrzeć, jak rośniesz w siłę:) I to dobrze, Twój blog to bardzo ciekawe miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czymże jest blog bez Czytelników? Ze swojej strony mogę tylko podziękować tym wszystkim którym chce się czytać moje wpisy, obserwować blog i komentować. Wielkie dzięki za inspiracje i słowa otuchy i zachęty, a i za polemiki i krytyki!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Świat się zaczyna ze światła, a koty stają z kurzu" z wiersza Angelo Tomasza Różyckiego.
    Coś w tym miejscu się dokona. A być uwikłanym w relacje "ku" i "do", dajemy asumpt do własnego poznania.

    Pozdrawiam,
    Marcin

    OdpowiedzUsuń