czwartek, 19 września 2024

Nagroda imienia Joachima Lelewela



W Białymstoku odbywa się właśnie (17-20 września) XXI Powszechny Zjazd Historyków Polskich. Jako że obchodzone jest właśnie setna rocznica przekształcenia Towarzystwa Historycznego w Polskie Towarzystwo Historyczne, na Gali Historyka 18 września zostały po raz pierwszy wręczone Nagrody imienia Joachima Lelewela.

Jest mi niezwykle miło poinformować, że przyznano mi statuetkę Lelewela, tu zacytuję ‘w dziedzinie „Popularyzator wiedzy historycznej” za wybitne osiągnięcia w upowszechnianiu wiedzy historycznej’. Jestem niezwykle mile zaskoczony nie tylko tym, że moją kandydaturę wzięto pod uwagę, ale i faktem przyznania mi tego wyróżnienia. Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować Kapitule Nagrody, zapewniając że nie spocznę na laurach i że będę kontynuował moją popularyzatorską działalność – zarówno blogowo jak i książkowo – na ile sił, energii i wiedzy wystarczy.



Chciałbym także podziękować wszystkim moim Czytelnikom, zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju. Kłaniam się nisko czapką służbową z czaplim piórkiem wszystkim historykom i pasjonatom historii z którymi miałem (i wciąż mam ) przyjemność przez te wszystkie lata współpracować, wymieniać informacje i poglądy.

Special thanks to Charles Singleton and Century of the Soldier 1618-1721 for all the support through the years and allowing me to share my passion and my writings with their readers. That award wouldn't be possible without you!


1 komentarz: