sobota, 10 września 2011

Malarze znani i nieznani - cz. XXVIII

Oj czuję że skupimy się póki co na ikonografii, bo też wspaniałe znaleziska internetowe Daniela (thanks!) aż się o to proszą. Żeby jednak prawom autorskim stało się zadość, wypada nadmienić, że dzieła pochodzą z kolekcji Herzog August Bibliothek
Artur w jednym z komentarzy wspomniał postać Abrahama de Bruyn. Ten flamandzki artysta, żyjący w latach 1538 (lub 1540) – 1587, słynął z produkcji  rycin, wśród nich wielu ukazujących wojskowych z drugiej połowy XVI wieku. U góry widzimy, datowany na 1575-1577, wizerunek polskiego jeźdźca, u dołu z kolei litewskiego jeźdźca. Mi osobiście ilustracje te szalenie się podobają, dajcie znać czy interesowałoby Was wrzucenie na blog wizerunków innych nacji – np. Turków.

7 komentarzy:

  1. Wygląda jakby Litwin pod siodłem lisa schował... To jakaś ozdoba jest?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to na futrzaną ozdobę łączącą się z podogoniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się że udało się odnaleźć tę rycinę. Dotychczas miałem tylko kopię w wykonaniu Gembarzewskiego. Świetnie widać zdobne cholewki butów , które jak pisałem kiedyś nie są nogawkami spodni;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No pewnie, że interesują nas inne nacje. Zwłaszcza Turcy :).
    Radek

    OdpowiedzUsuń
  5. Taa, słynne nogawki Arturze ;)

    Radku - da się zrobić, jutro po powrocie z pracy (czyli rano), wrzucę Turczynów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawi mnie z jakiego roku pochodzi ilustracja Litwina.

    OdpowiedzUsuń
  7. Datowanie Litwina jest takie same jak Polaka

    OdpowiedzUsuń